Tuesday, June 23, 2009

ROACH AGAINST THE MACHINE


Nama blog ni Lipas Literasi. Poyo tak? Teheheh!


Sebenarnya, blog ni kau buat untuk kumpul artikel2 yang aku tulis yang dulu dan yang akan datang. aku banyak gak tulis artikel kat fanzine, kat University alumni magazine, kat blog, tapi hilang macam tu je. ingat senang ke menulis 2. 3- 4 lai mukasurat, lepas tu hilang macam tu je.


Ini masanya aku appreciate kerja aku sendiri. Yang lepas biarlah lepas. Kebanyakan memang dah tak mampu untuk retrieve balik, tapi yang akan datang biarlah aku kumpul kat blog ni.


nama Lipas literasi aku amik sebab satu nama band aku dakootyroaches. kedua, sebab kalau ramai orang macam aku agaknya rosaklah bahasa. Sebab aku tulih tak conform ngan tatabahasa BM. Kiranya aku lipaslah atau perosak literasilah. Tapi aku ada pendapat kedua. Yang mana lagi merosakkan bahasa, aku ke DBP. Tengok- ilmu hisab, ilmu alam, belanjawan, balang, air luji (bertukar menjadi matematik, geografi, bajet, botol dan jam.) Yang mana perosak, the former or the latter?


Tapi yang paling best, gambar ni yang aku jumpa masa google image. Lipas rosakkan circuit computer. Rosakkan mesin. Rosakkan sistem. gempak tak gambar ni? Paham tak maksud dia. kalau tak faham jugak tak taulah.

2 comments: